Egy időben operatőr volt Szekszárdon

2019.08.12.

Tolnai talentum – Sziráki Zsolt operatőr és repülőgép-szerelő

Erős papírokkal ellátott szerelő lett a Lufthansánál

Családja Mözsön él. Egy időben operatőr volt Szekszárdon, aztán a Lufthansa repülőgép-szerelője lett Budapesten. Ma már a cég egyik oktatója Sziráki Zsolt.
Szülei köztiszteletben álló mözsi polgárok. Édesapja egy cikluson keresztül a városi képviselő-testület tagja volt. De Sziráki Zsolt nem helyben találta meg a számára izgalmas munkát. Repülőgép-szerelő lett Budapesten, a Lufthansánál.

Kép

‒ Legtöbben a szekszárdi tévé operatőreként ismerhetnek ezen a környéken. Hogyan jutottál az operatőrködéstől a repülőgép-szerelésig?

‒ A dolog fordítva történt. A repüléssel sokkal korábban foglalkoztam. A Garay gimnáziumban érettségiztem Szekszárdon, azután elvégeztem egy kétéves szakmát adó képzést Budapesten, s így lettem repülőgép-szerelő. A szakmaválasztásban az is közrejátszott, hogy 13 éves korom óta kijártam az őcsényi repülőtérre, és először pártoló, majd rendes tagja lettem az ottani repülőklubnak. A társaság jó volt, az úgynevezett repülőüzem-napok után nagyon laza és barátságos légkör vett körül, szívesen emlékszem vissza azokra az évekre. Ott szereztem meg a vitorlázórepülő szakszolgálati engedélyem; gyakorlatilag ez a jogosítvány. A kiképzés a jól ismert, Rubik Ernő által tervezett magyar típuson, az R-26S Góbén történt, később repültem IS-28B2 és Pirat típusokon.

Valamikor a kilencvenes évek elején kezdtem dolgozni a MÉM RSZ helikopter nagyjavító bázisán, ugyanott, az őcsényi repülőtéren. De a rendszerváltás következményeként ez a szolgáltató állami cég sajnos bezárta kapuit. Valahol az elsők között lehettünk a társaimmal a munkanélküliek sorában, mert emlékszem, hogy még kétjegyű sorszáma volt a kiskönyvemnek. Aztán jött a tévés korszak, elrepült vagy 12-13 év a megélhetésért folytatott küzdelemben, majd megnyitotta kapuit jelenlegi munkahelyem, a Lufthansa Technik Budapest Kft. Gondoltam elég volt a számlák tologatásából, a hétnapos munkahetekből…

Új helyemen, megfelelő tanfolyamok, képzések után kerültem a kereskedelmi repülés világába. Az elején kellett természetesen kezdeni mindent: az elméleti képzés mellett gyakorlati időt tölteni, azt dokumentálni, vizsgákat letenni. Végül erős papírokkal ellátott jogosított szerelő lett belőlem Airbus 320 Family és B737 Classic majd B737 NG típusokra. Most a LHT minőségügyi osztályán dolgozom minőségügyi mérnökként, mert úgy gondolom, igaz az állítás, hogy kb. hétévente váltani kell, ha van rá lehetőség. Én most így cégen belül tettem ezt.

A teljes cikk a Tolnai Hírlap legutóbbi, 2019. augusztusi számának 7. oldalán olvasható.

Közélet

Tolnai Hírlap

A legújabb és az eddig megjelent összes szám.

Tolnai Hírlap
2019.07.11.

Sok kérdésre választ kaptak az üdülőtulajdonosok

Közélet
Sok kérdésre választ kaptak az üdülőtulajdonosok
2019.07.13.

A polgármester köszöntötte a 43 év után nyugdíjba vonulót

Közélet
A polgármester köszöntötte a 43 év után nyugdíjba vonulót
2019.07.13.

Fotói megőrzik kedves emlékét

Közélet
Fotói megőrzik kedves emlékét
2019.07.13.

Van új háziorvos a III. számú körzetben Tolnán

Közélet
Van új háziorvos a III. számú körzetben Tolnán
2019.07.14.

Tolnai főszereplők a megye rendezvényén

Közélet
Tolnai főszereplők a megye rendezvényén
2019.07.15.

Maradjon-e Komját Aladár a mözsi utca?

Közélet
Maradjon-e Komját Aladár a mözsi utca?
Akadálymentesített változat
HírekÖnkormányzatiKözéletiKulturálisSportKépgalériaEseménynaptár