Egy időben operatőr volt Szekszárdon

2019.08.12.

Tolnai talentum – Sziráki Zsolt operatőr és repülőgép-szerelő

Erős papírokkal ellátott szerelő lett a Lufthansánál

Családja Mözsön él. Egy időben operatőr volt Szekszárdon, aztán a Lufthansa repülőgép-szerelője lett Budapesten. Ma már a cég egyik oktatója Sziráki Zsolt.
Szülei köztiszteletben álló mözsi polgárok. Édesapja egy cikluson keresztül a városi képviselő-testület tagja volt. De Sziráki Zsolt nem helyben találta meg a számára izgalmas munkát. Repülőgép-szerelő lett Budapesten, a Lufthansánál.

Kép

‒ Legtöbben a szekszárdi tévé operatőreként ismerhetnek ezen a környéken. Hogyan jutottál az operatőrködéstől a repülőgép-szerelésig?

‒ A dolog fordítva történt. A repüléssel sokkal korábban foglalkoztam. A Garay gimnáziumban érettségiztem Szekszárdon, azután elvégeztem egy kétéves szakmát adó képzést Budapesten, s így lettem repülőgép-szerelő. A szakmaválasztásban az is közrejátszott, hogy 13 éves korom óta kijártam az őcsényi repülőtérre, és először pártoló, majd rendes tagja lettem az ottani repülőklubnak. A társaság jó volt, az úgynevezett repülőüzem-napok után nagyon laza és barátságos légkör vett körül, szívesen emlékszem vissza azokra az évekre. Ott szereztem meg a vitorlázórepülő szakszolgálati engedélyem; gyakorlatilag ez a jogosítvány. A kiképzés a jól ismert, Rubik Ernő által tervezett magyar típuson, az R-26S Góbén történt, később repültem IS-28B2 és Pirat típusokon.

Valamikor a kilencvenes évek elején kezdtem dolgozni a MÉM RSZ helikopter nagyjavító bázisán, ugyanott, az őcsényi repülőtéren. De a rendszerváltás következményeként ez a szolgáltató állami cég sajnos bezárta kapuit. Valahol az elsők között lehettünk a társaimmal a munkanélküliek sorában, mert emlékszem, hogy még kétjegyű sorszáma volt a kiskönyvemnek. Aztán jött a tévés korszak, elrepült vagy 12-13 év a megélhetésért folytatott küzdelemben, majd megnyitotta kapuit jelenlegi munkahelyem, a Lufthansa Technik Budapest Kft. Gondoltam elég volt a számlák tologatásából, a hétnapos munkahetekből…

Új helyemen, megfelelő tanfolyamok, képzések után kerültem a kereskedelmi repülés világába. Az elején kellett természetesen kezdeni mindent: az elméleti képzés mellett gyakorlati időt tölteni, azt dokumentálni, vizsgákat letenni. Végül erős papírokkal ellátott jogosított szerelő lett belőlem Airbus 320 Family és B737 Classic majd B737 NG típusokra. Most a LHT minőségügyi osztályán dolgozom minőségügyi mérnökként, mert úgy gondolom, igaz az állítás, hogy kb. hétévente váltani kell, ha van rá lehetőség. Én most így cégen belül tettem ezt.

A teljes cikk a Tolnai Hírlap legutóbbi, 2019. augusztusi számának 7. oldalán olvasható.

Közélet

Tolnai Hírlap

A legújabb és az eddig megjelent összes szám.

Tolnai Hírlap
2018.10.14.

Hulladék lerakására is szolgálhat a homokbánya

Közélet
Hulladék lerakására is szolgálhat a homokbánya
2018.10.15.

Civil házak újulhatnak meg

Közélet
Civil házak újulhatnak meg
2018.10.19.

Kutak fennmaradási engedélyezési eljárása

Közélet
Kutak fennmaradási engedélyezési eljárása
2018.10.23.

Valaha 330 szövőnővel dolgoztak

Közélet
Valaha 330 szövőnővel dolgoztak
2018.10.25.

A vidéki nők mindig talpon vannak

Közélet
A vidéki nők mindig talpon vannak
2018.10.26.

Díjbeszedéssel kapcsolatos tájékoztató

Közélet
Díjbeszedéssel kapcsolatos tájékoztató
Akadálymentesített változat
HírekÖnkormányzatiKözéletiKulturálisSportKépgalériaEseménynaptár