A tizedik kenutúra a Dunán

2016.09.07.

A fővárosi szakasz felért egy vadvízi evezéssel

Immár tizedszer rendezett kenutúrát a Nagycsaládosok Tolnai Egyesülete. Július utolsó hétvégéjén a négy évvel ezelőtti, az eddigi legszebbnek ítélt, kb. száz kilométeres Esztergom-Százhalombatta szakaszt teljesítette ismét a társaság. A kirándulásról Széles András küldött beszámolót.

Kép

Budapestnél a hullámok miatt nemigen volt lehetőség a látványban gyönyörködni (fotó: TH)

A túra rajtjánál az előző napi egész napos esőzés után tökéletes kenuzó időben szálltunk vízre a párkányi híd tövénél. Huszonhét fős csapatunk legfiatalabb tagja a 13 éves Mácsik Noémi volt, akinek ez volt a hatodik vízitúrája.
A vízről csodáltuk meg Esztergomot, majd áteveztünk a szlovák oldalra, ahol rövid pihenőt tartottunk. Ezután egy, a Duna közepén kialakult sóderzátonyon kötöttünk ki, amely a magas vízállás miatt csak pár centiméterre emelkedett a víz fölé. Áteveztünk a Dunakanyaron, majd a Visegráddal szemközti partról gyönyörködtünk egy ideig a látványban. Délután érkeztünk meg első táborhelyünkre, a Szentendrei-sziget északi csúcsán, Kisoroszi mellett megbúvó kempingbe, ahol elfogyasztottuk a magunkkal hozott, Manzinger László által készített marhapörköltet. Miután nyugovóra tértünk (volna), nem várt ingyenes kultúrműsorként fiatal népzenészek örömzenélését hallgathattuk éjjel fél háromig, a sátrainktól kb. 10 méterről. Nem biztos, hogy mindegyikünk mosolya őszinte volt.
Reggel, a túráinkon szokásos tárcsán sütött rántotta elfogyasztása után vágtunk neki a szentendrei Duna-ágnak. Szentendrén pihenőt tartottunk, rövid városnézéssel egybekötve. Este a sziget déli csücskénél található MVM-es csónakház udvarán vertünk sátrat, és elfogyasztottuk a Felker János és kuktái által rittyentett chilis babot.
Másnap kezdődött az egész túra leglátványosabb és legizgalmasabb szakasza, az áthajózás Budapesten. A négy évvel ezelőtti nyugodt csordogálás után most az erős szél és a nagy hajóforgalom által keltett, minden irányból érkező hullámokkal kellett megküzdeni. Többen rodeóhoz, vagy raftinghoz hasonlították az élményt. Emiatt a látványban gyönyörködni kevésbé volt lehetőség, de az biztos, hogy örökre emlékezetes marad ez a szakasz.
Az izgalmak kiheverése, a hajókba becsapó víz kimerése és rövid nézelődés céljából a Kopaszi-gátnál kötöttünk ki. Megállapítottuk, hogy ez egy méltán kedvelt kirándulóhely, bár az árak is fővárosiak. Késő délután érkeztünk meg Százhalombattára, ahol már várt ránk a minket végig kísérő busz. Hazafelé még megálltunk Dunaföldváron egy fagyira.
Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani Lőrincz Lászlónak, a szokásos tökéletes szervezésért.

2016.04.05.

2016.04.28.

Távozik a szakmai igazgató

2016.05.10.

Megújulhat a tolnai sportpálya öltözője